Instagram

14 juli 2015

Sjuk....igen.

Ja, som rubriken avslöjar har jag gått och blivit förkyld....igen. Suck! Så det blir inget Slussprov för mig på fredag tyvärr...känns tråkigt eftersom det hade blivit mitt första riktiga lopp (Vårruset är ju enligt mig inte så "tävlingsinriktat").



Men, man skall inte riskera sin hälsa, även om jag i dagsläget enbart har halsont så är ett lopp på fredag helt uteslutet, man kan få riktigt allvarliga konsekvenser av att träna/tävla när man har en infektion i kroppen. Jag satsar snarare just nu på att försöka hindra att jag blir supersjuk genom att knapra Ipren, spraya med ColdZyme och trycka i mig Echinagard...får hoppas detta gör att jag åtminstone kan uppleva själva Fallens Dagar som är nu i helgen. Hela stan förvandlas till en enda stor fest med massa marknader, öltält, pop up restauranger osv osv.

Så håll tummarna för mig att jag åtminstone inte blir supersjuk och att jag kan återgå till min normala träning i nästa vecka :)

Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar